Tel: 026 7410 410

Werken in de Corona teststraat

Wat leuk dat je ons meehelpt in de strijd tegen Corona! Op deze website staat alle informatie die jij nodig hebt om helemaal voorbereid aan de slag te gaan. Lees het zorgvuldig door en als je dan toch nog vragen hebt neem je gewoon even contact met ons op!

Vragen over sollicitatieprocedure, indiensttreding en voorwaarden?

Eric Braat: +31 6 31645876 | eric.braat@activeliving.nl

Vragen over Vitlounge?

Pim Kamps: +31 6 51 34 81 20 | pim.kamps@activeliving.nl

Locatieleider Harderwijk, aanspreekpunt incidenten of algemene vragen?

Jack de Fluiter: + 31 6 57 58 44 42 | jack.defluiter@activeliving.nl

Locatieleider Doetinchem + Groenlo, aanspreekpunt planning of algemene vragen?

Nick Mobach: +31 6 40 88 71 70 | nick.mobach@activeliving.nl

Locatieleider Zutphen + Apeldoorn

Jasper Dröge: +31 6 30107167 | jasper.droge@activeliving.nl

Locatieleider Heerde

Jonatan Thomas: +31 6 16211911 | jonatan.thomas@activeliving.nl

In het geval van ziekte:

Word je de dag voor je dienst of in de ochtend voor je dienst ziek, geef dit zo snel mogelijk door via de achterwacht.

Bel met het achterwachtnummer:

+31880351523

Let op!

De achterwacht is in de avond van 17.00 – 20.00 uur telefonisch bereikbaar én in de ochtend van 06.00 – 08.00 uur bereikbaar.

Overdag tussen 08.00 – 17.00 bel/app je onze eigen planning (Nick/Jack). Word je ná 20.00 uur ziek, zet dan je wekker en bel om 06.00 uur in de ochtend de achterwacht op.

Nieuwsbrief

Algemeen Locatie teststraten

Doetinchem

Adres:

Havenstraat 138
7005 AG
Doetinchem

Harderwijk

Adres:

Zuiderbreedte 8
3845 MC
Harderwijk

Heerde

Adres:

Zwolseweg 80A

8181 LM

Heerde

Zutphen

Adres:

De stoven 22
7206 AX
Zutphen

Apeldoorn

Adres:

Laan van het Omniversum 16
7324 BM Apeldoorn

Warnsveld (hoofdkantoor GGD NOG)

Adres:

Rijksstraatweg 65
7231 AC
Warnsveld

Groenlo

Beltrumseweg 3B
7141 VJ
Groenlo

  • Doetinchem

    Adres:

    Havenstraat 138
    7005 AG
    Doetinchem

  • Harderwijk

    Adres:

    Zuiderbreedte 8
    3845 MC
    Harderwijk

  • Heerde

    Adres:

    Zwolseweg 80A

    8181 LM

    Heerde

  • Zutphen

    Adres:

    De stoven 22
    7206 AX
    Zutphen

  • Apeldoorn

    Adres:

    Laan van het Omniversum 16
    7324 BM Apeldoorn

  • Warnsveld (hoofdkantoor GGD NOG)

    Adres:

    Rijksstraatweg 65
    7231 AC
    Warnsveld

  • Groenlo

    Beltrumseweg 3B
    7141 VJ
    Groenlo

Werktijden

De werktijden per 19 april zijn:

Op alle testlocaties met uitzondering van Elspeet gelden de volgende werktijden:

Dagdienst:

Aanwezig om 08.00 uur en uitloop tot 16.15 uur (planning loopt van 08.30 – 16.00 uur)

Betaalde uren: 7 uur en 30 minuten

Avonddienst:

 Aanwezig om 16.00 uur en uitloop tot 21.45 (planning loopt van 16.30 tot 21.30)

Betaalde uren: 5 uur en 15 minuten

    •  

Opleiding & hygiëne

Je wordt opgeleid als assistent en als afnemer. Je doorloopt 3 stappen om zelfstandig aan de slag te kunnen in de teststraat:

  1. Voor aanvang van de opleiding bekijk je de volgende onderwerpen (op deze site):
    – Lees het hygiëne protocol testen
    – Lees het document ‘informatie nieuwe teststraatmedewerkers’ en bekijk de hierin toegevoegde video’s

2. Je wordt ingepland voor een opleidingsdag (6 uur) en een volledige on-the-job training/meeloop dag  in de teststraat in beide rollen.

3. De GGD geeft een bekwaamheidsverklaring af.

Hierna mag en kun je zelfstandig beide rollen vervullen en kun je jezelf gaan inplannen in het systeem van Active Living: Vitlounge. Als je werkt draag je een lange broek en dichte schoenen. De beschermingsmiddelen worden op locatie ter beschikking gesteld.

Indiensttreding en Verklaring Omtrent Gedrag

Indienstreding (alleen van toepassing voor eigen medewerkers Active Living)

Om in dienst te kunnen treden moeten we ook wat administratieve zaken regelen. We sturen je onderstaande toe en vragen je de stukken z.s.m. getekend te retourneren (bij voorkeur digitaal):

Gegevens voor de GGD:

  • Formulier ‘Basisgegevens extern personeel Active Living bij GGD’
  • Akkoordverklaring Gedragscode GGD 

Dit zijn de stappen in het proces rondom (aanvraag van) VOG:

  1. Active Living vraagt voor jou een verklaring omtrent gedrag (VOG).
  2. Je krijgt hiervoor een verzoek per e-mail, dient de VOG via de instructies in de mail zelf aan te vragen en voor te schieten.
  3. Van de ontvangen VOG verklaring maak je een kopie of foto en stuur je naar vitlounge@activeliving.nl.
  4. Het bewijs van betaling samen met je gegevens (naam + IBAN) kun je sturen naar facturen@activeliving.nl waarna het bedrag zo snel mogelijk naar je wordt overgemaakt

Thuisbemonstering

Naast de werkzaamheden in de Corona teststraten voert Active Living ook de thuisbemonstering uit voor de GGD. Bij thuisbemonstering gaat een afnemer langs huisadressen of instellingen voor patiënten die niet in staat zijn om zelf naar de teststraat te komen. Werktijden voor het thuisbemonsteren zijn van 08.30 – 16.30 (7,5 betaalde uren).

Voor de thuisbemonstering is een aanvullende opleiding nodig en dit loopt altijd via één van de locatieleiders. Zij bepalen welke medewerkers in aanmerking komen voor thuisbemonstering en wanneer opleidingen plaatsvinden (in nauw overleg met de GGD). 

Hieronder lees je al wel vast de beleidsregels vanuit GGD VNOG over ‘Zorgelijke thuissituaties bij thuisbemonstering’

  • Bij schrijnende/zorgelijke situaties kan AL medewerker altijd contact opnemen met Jeugdarts Jelma Vaatstra; 088 4433350 / J.Vaatstra@ggdnog.nl
    Zij kan luisteren naar wat de situatie is en advies uitbrengen, maar het is lastig om hier officieel vanuit de GGD melding te van doen (vanwege het korte contact).
  • Een luisterend oor kan via het ‘Lucht je hart’ team; voor de teststraten is dat Anne Nales; 088 4433013 / a.nales@ggdnog.nl
  • Vanuit hun ‘burgerrol’ kunnen AL medewerkers altijd sparren en advies inwinnen én eventueel een melding doen bij Veilig Thuis: 0800 2000

Vitlounge en plannen

Als medewerker van Active Living gebruik je Vitlounge, ons eigen digitale plansysteem. Bij het werken in de Coronateststraat gebruik je Vitlounge voor:

  1. Het aangeven van jouw beschikbaarheid voor diensten waar jij wilt werken;
  2. Het bekijken van jouw eigen maandschema;
  3. Het invoeren van jouw gewerkte uren en gereden kilometers.

Aangeven van beschikbaarheid

Wij zetten alle diensten klaar in Vitlounge en geven per dienst aan hoeveel medewerkers nodig zijn. Vervolgens kies jij zelf wanneer je kunt werken, je geeft je beschikbaarheid op. De planner bevestigt of annuleert jouw dienst via Vitlounge, hier krijg je een bevestiging van per e-mail.

Zit een dienst vol, dan kun jij je hier niet meer voor inplannen. 

Volg onderstaande stappen om jezelf in te plannen, 

  •  

    1. Beschikbare testdagen bekijken: 

        • Klik op ‘Planning’ in het menu
      • Klik op ‘Plannen’
      • Hier zie je alle testdagen per week
      • Indien een testdag rood omrand is, zijn daar nog projectmedewerkers nodig
  • 2. Meld je aan

    • Klik op de groene knop ‘inplannen’
    • Vink jouw rol aan (Testleider)
    • Geef eventueel notities op
    • Klik op ‘inplannen’
    • Je hebt nu aangegeven op deze testdag beschikbaar te zijn
    • Let op: je plant jezelf voor maximaal één dienst per dag in, tot een maximum van 4 diensten per week

  •  

    3. Bevestiging

    • Vanuit Active Living worden diensten bevestigd 
    • Je ontvangt een e-mail als een dienst is bevestigd of geannuleerd
    • Bevestigde en onbevestigde diensten vind je terug in het menu onder ‘Planning’ – ‘Overzicht’
    • Als een dienst is bevestigd is de testdag blauw, een onbevestigde dienst is rood

     

  •  

    4. Annuleren

    • Als een geplande dag niet uitkomt kun je deze annuleren 
    • Zoek de testdag op in jouw overzicht en klik hem aan
    • Druk vervolgens op annuleren
    • Er wordt een e-mail naar vitlounge@activeliving.nl gestuurd dat jij je dienst hebt geannuleerd.

     

     

Maandschema bekijken

Bekijk je maandoverzicht

Kijk via Planning –> Overzicht waar en wanneer je staat ingepland. 

Diensten

  • Blauwe diensten zijn bevestigd
  • Rode diensten zijn nog niet bevestigd

Informatie over de dienst

In dit overzicht zie je alle informatie over de dienst:

  • Het adres
  • De rol waarvoor je bent gepland
  • Met wie je samenwerkt
  • Eventuele notities en opmerkingen 
  • Bekijk je maandoverzicht

    Kijk via Planning –> Overzicht waar en wanneer je staat ingepland. 

  • Diensten

    • Blauwe diensten zijn bevestigd
    • Rode diensten zijn nog niet bevestigd
  • Informatie over de dienst

    In dit overzicht zie je alle informatie over de dienst:

    • Het adres
    • De rol waarvoor je bent gepland
    • Met wie je samenwerkt
    • Eventuele notities en opmerkingen 

Uren en kilometers invoeren

Hier kun je rustig lezen hoe je uren en reiskosten in Vitlounge zet. Alle medewerkers doen dat voor de 15e van de maand voor hun uren van een maand ervoor. Als voorbeeld: De uren en reiskosten die je in augustus werkt moet je vóór 15 september hebben ingevoerd. Wij kijken vervolgens op 16 september hoeveel uren en reiskosten je hebt ingevuld en betalen dat rond de 26e van de maand uit (ligt er altijd een beetje aan of dit buiten het weekend valt). Let er goed op dat je het inderdaad voor de 15e van de maand indient anders kan het niet meer mee in de salarissen van die maand.

Bij dit Corona project moet je alle uren handmatig invoeren. Kijk dus op de uitlegpagina onder het kopje ‘Handmatig toevoegen’ om te zien hoe dit werkt.

Algemeen

Je voert zelf alle informatie in Vitlounge in zodat wij de uitbetaling van jouw uren en kilometers kunnen verzorgen.

Je moet zelf per regel:

  • Goedkeuren
  • Aanpassen
  • Verwijderen
  • Handmatig toevoegen
Handmatig toevoegen

Je moet per gewerkte dag een regel invoeren, waarbij je informatie geeft over de gewerkte uren. 

Omdat het uurtarief op zaterdag 150% en op zondag 200% is voer je hiervoor 150% en 200% van het aantal gewerkte uren in. 

Als de planning niet vol zit en je eerder klaar bent mag je altijd de volle dienst invoeren.

Kijk hieronder hoe je handmatig uren invult.

Goedkeuren

Zodra je uren hebt ingevoerd worden deze nog niet direct opgeslagen onder jouw account, je moet ze namelijk nog expliciet goedkeuren. Zo voorkomen we dat je een foutje maakt die je niet meer kunt herstellen. Controleer dus na het handmatig invoeren altijd of het goed in Vitlounge staat en keur het dan goed.

Bewerken

Klopt het aantal uur/kilometers niet? Klik dan op bewerken en pas het aantal aan naar het juiste aantal. Druk daarna op opslaan. Let op dat je daarna de regel alsnog moet goedkeuren!

Verwijderen

Door op de knop ‘Verwijderen’ te drukken haal je de regel uit jouw overzicht. Let op, eenmaal verwijderd dan kun je deze regel niet opnieuw goedkeuren. 

Heb je per ongeluk een regel verwijderd, dan kun je deze handmatig opnieuw aanmaken door te klikken op ‘Toevoegen’ op de overzichtspagina.

Mijn kilometers

Vitlounge berekent het aantal kilometers van jouw huisadres naar de testlocatie en terug. Dit gebeurt via Google Maps. Mocht je een keer via kantoor rijden of een andere omweg maken, pas dan zelf het aantal kilometers aan van de betreffende testdag.

Mijn uren

Hier staan normaliter het aantal gewerkte uren vooraf ingevuld. Helaas is dat bij het Coronaproject niet mogelijk omdat we niet op voorhand weten hoeveel deelnemers komen en dus hoeveel uur je werkt. Kijk daarom onder het kopje ‘Handmatig toevoegen’ hoe jezelf uren toevoegt. 

Mijn declaraties

Heb je kosten gemaakt die Active Living dient te betalen? Vul een regel in en geef een duidelijke omschrijving waar het voor is. We hebben ook een ‘bewijs’ nodig in de vorm van een bon. Deze mag je per E-mail verzenden naar vitlounge@activeliving.nl onder vermelding van ‘Declaratie – Voornaam – Achternaam’. 

Exporteren van gegevens

Je hebt in Vitlounge de mogelijkheid om alle goedgekeurde gegevens te exporteren. Onderstaand filmpje toont hoe je dit doet, voor alle onderdelen werkt dit op dezelfde manier.

Onze diensten

Bekijk onze menukaart en zie wat wij voor u kunnen betekenen.

Neem contact op

Heeft u interesse en wilt u graag meer informatie? Bel ons op 026-7410410 of mail naar info@activeliving.nl

ISO

Het managementsysteem van Active Living B.V. is goedgekeurd voor de volgende norm(en): ISO 9001:2015 en ISO 27001. Daarnaast is onze softwareleverancier ook ISO 27001 gecertificeerd.